Close
Când depresia te copleșește

Când depresia te copleșește

Depresia! Un subiect TABU, dar absolut normal pentru o societate civilizată. Am auzit des în jurul meu, abordări de genul: ,,Ce are? Depresie… A…un fleac, pe timpul meu nu era așa, nu exista așa ceva. ”

Depresia există, iar netratată poate avea repercursiuni grave asupra ta ca om.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a emis un raport şocant prin care arată că peste 350 de milioane de oameni din lume suferă de depresie.

Conform aceloraşi date, dintre aceştia, 2 milioane ar fi români, ceea ce înseamna un procent de unu la zece.

edumedical.ro

Din păcate, stresul din ziua de azi își pune amprenta asupra tuturor. Problemele, frustrările, neputințele, grijile adunate de-a lungul timpului ies la iveală din când în când și te copleșesc. Devii trist, anxios, fără chef, fără a te mai regăsi în lucrurile care altădată îți făceau plăcere. Depresia e ca groapă în care știi că ești, dar nu mai găsești ieșire. Unii sunt mai puternici și reușesc să treacă prin depresie. Alții clachează, alții o duc pe picioare ani de zile și la un moment dat, cedează.

Din fericire, depresia se tratează, însă este important să te ajuţi tu pe tine sau să ceri ajutorul atunci când simţi că nu mai poţi singur.

Cum identificăm depresia?

  • tristețe fără motiv
  • lipsa de preocupare pentru activitățile care îți plăceau înainte
  • insomnii/somnolență
  • lipsa apetitului/ apetit exagerat
  • gânduri negative, idei de suicid
  • lipsa de concentrare
  • lipsa de energie
  • anxietate, panică
  • iritabilitate
  • sentimente negative de inutilitate

Cu toții avem perioade când lucrurile merg prost, când ne simțim triști, anxioși, dar dacă aceste stări se prelungesc mai mult sau ne afectează viața mai mult decât ar trebui, e cazul să cerem ajutorul.

Ce poți face ca să ieși din depresie?

Fă-ți analize de sânge

Lipsa vitaminelor din corp au efect asupra stării noastre de sănătate mentală. Lipsa de magneziu, de exemplu duce la iritabilitate, nervozitate, insomnii.

Un nivel scăzut ale serotoninei (hormonul fericirii) este cauza pentru care mulți oameni cad în depresie. Unele persoane chiar pot avea genetic un nivel scăzut de serotonină, de aceea a fi depresiv de cele mai multe ori nu este o alegere.

Schimbă-ți obiceiurile alimentare

Consumul de băuturi acidulate, de alimente procesate, mâncatul haotic și total nesănătos nu au cel mai bun efect asupra sănătății tale. Este dovedit științific că multe alimente au un rol benefic asupra creierului.

Alimente care cresc nivelul de serotonină și îți dau o bună dispoziție sunt: somonul, broccoli, sparanghelul, bananele, fructele de mare, ciocolata neagră, semințele, spanacul, carnea de curcan.

Fă mișcare

Practicarea unui sport sau cel puțin 30 de minute de activități fizice, îți pot îmbunătăți starea mentală. Sportul te ajută să fii mai încrezător în forțele proprii, reducând stresul și depresia.

Ieși din zona ta de confort

Participă la un curs, fă ceea ce ți-ai dorit să faci mereu și nu ai reușit cum ar fi: să sari cu parașuta, să înveți tango, arte marțiale, etc. Atunci când facem lucruri care ne scot din zona de confort, ne dezvoltăm emoțional, creierul nostru începe să producă adrenalină, serotonină și nu ne vom ma simți triști sau anxioși. Monotonia este cel mai mare dușman al oricărui om, de aceea încearcă să faci ceva nou în fiecare zi.

Nu te închide în casă

Suferă cât suferă, dar nu te închide în casă. Nu rupe legăturile cu prietenii, nu te închide în tine, oamenii din jurul tău te pot ajuta fără să îți dai seama. O ieșire la cafea cu o prietenă, o seară în oraș te vor rupe din starea de apatie sau tristețe.

Cere ajutor specializat

Nu este o rușine să mergi la psiholog, nu ești bolnav sau dus cu capul dacă faci asta. Din păcate, în România, mulți oameni cred că mersul la psiholog/ terapeut e egal cu nebunia. Din contră, un psiholog te va ajuta să te redescoperi, să înțelegi mai bine și să gestionezi mai bine stările prin care treci.

A merge la psiholog, când depresia te copleșește este o normalitate în orice țară civilizată. Psihologul este un doctor de suflete, dar uneori, când depresia îți afectează viața, psihiatrul vine în sprijinul psihologului. Vă spuneam mai sus, că un nivel scăzut de serotonină poate produce depresie. Un psihiatru vă poate ajuta printr-un tratament medicamentos, adică antidepresivele, care să ajute creierul să producă mai multă serotonină. Însă, nici o pastilă din lume, nu poate vindeca rănile din suflet, acelea au nevoie de timp, de iertare, de asumare, de înțelegere, de a face pace cu tine însuți/însăți.

Depresia a devenit boala secolului, de la ea, pornesc atâtea şi atâtea boli fizice, de aceea, aveţi grijă de voi şi de cei dragi vouă.

Comentarii

comentarii

16 thoughts on “Când depresia te copleșește

  1. Am citit cu mare atenție tot ce ai scris și da ,există multe cazuri de depresie ,chiar am întâlnit asemenea persoane ,dar după cum ai și scris nu s-au dus nicăieri ,la vre-un psiholog ,să facă ceva ,să-i dea ceva tot din cauza aceasta ,ca să nu pară că-s duse cu capul …un articol foarte util ,mulțumim pentru aceste informații importante !🤗😘❤

    1. Era sa intru si eu intr-un fel de depresie dupa ce a trebuit sa fac o intrerupere de sarcina, dar m-am tinut pe pozitii si am facut exact ce scrie in articolul tau si sunt bine acum.

  2. Din păcate în ziua de azi foarte multa lume suferă în ziua de depresie dar vorba ta bine că se poate trata.

  3. Depresia cred ca a devenit boala secolului. Cat despre stres, cred ca toți suntem. Parca oameni sunt din ce în ce mai triști și răutăcioși.

  4. Foarte util articolul! Si eu am avut o perioada cand intrasem in depresie si multumita sotului care mi-a fost alaturi am reusit sa trecem si peste acest hop din viata noastra.

  5. Eu cred ca fiecare persoana se confrunta cu anumite stari triste,neputinta,durere dar asa cum scrie in articol ar trebui mereu cand avem o stare din aceasta sa vorbim cu cei de langa noi,sa nu ne izolam si sa nu ne lasam dusi de aceste stari!Daca am citi cu totii ,dinainte multe sfaturi utile,eu cred ca ne.ar ajuta sa prevenim multe probleme!

  6. Depresia este cea mai urata boala si atat de greu de depistat si de acceptat de cei care sufera de ea. E bine sa avem multe activitati, sa iesim cu oameni pozitivi si sa nu ne lasam prada bolii.

  7. Articolul tau e foarte util! Don pacate, tot mai multi oameni se confrunta cu depresia si prea putini stiu cum sa actioneze. Multumim pentru sfaturi!

  8. Mă bucur tare mult să văd articole scrise pe acest subiect. Din păcate, depresia și anxietatea este din ce în ce mai frecventă în ziua de astăzi. Am pierdut un prieten din cauza depresiei în urmă cu câteva ani.
    Nu e deloc de glumit.
    Problema sta și în oamenii din jur. Sunt mulți care te judecă, te atacă, te fac să fii mai închis în tine decât înainte, sau te evită.
    Sper să înceapă și la noi să apară psihologi și psihiatrii buni, că de cei care sunt gata să îți ia banii și îi doare undeva de suferiță, e țara plină.

  9. De acord cu articolul tau, dar in primul si primul rand cred ca e nevoie sa mergi la psiholog. El te poate indruma si spre alte servicii si sa te ajute sa implemetezi noi stiluri de viata.

  10. Este important ca bolile psihice sa fie luate mult mai in serios mai ales ca sunt cel mai des intalnite in secolul nostru. Si eu am avut un episod de depresie si ma lupt cu anxietatea deseori insa cu un tratament si sfaturi poti face progrese multe si sa ai o viata frumoasa!

Leave a Reply to Georgiana Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d blogeri au apreciat: